Moszkviccsal anno – 2. rész

Ezúttal az az autó volt az Anno Budapestben főszerepben, ami magyarul a slusszkulcs miatt lett széles körben ismert. Igen, a kettes számú szovjet autógyár terméke, a Moszkvics volt a 2024. március 17-én délután másodszor is a fókuszban. Panxnotded Miklós várta Moszkvics-sztorijaikat, legyen szó a régi, a rendőrség által is használt 407-esről, a 412-esről, vagy a klasszikus 2140-ről, amiből a Merkurnál a Szudánba szánt modelleket is ki lehetett fogni.

Tudták azt például, hogy az első Moszkvicsok úgy készültek, hogy világháborús jóvátételként a Szovjetunió tulajdonába kerültek a német Opel Kadett tervei és gyártóberendezései? És, hogy a nevében is moszkvai autót 1947 és 1968 között a Moszkovszkij Zavod Malolitrazsnih Avtomobilej (MZMA) autógyárban, 1968-tól pedig a Lenini Komszomol Autógyárban (AZLK) készítették? Vagy, hogy a német és a skandináv piacra is gyártottak belőlük? Miben volt más a Moszkvics, mint a Zsiguli? Önök is látják-e benne azt az eleganciát, amit a tulajdonosai? Az Önökében volt-e bakelitből akkumulátor-takaró?

Hozzászólás